Na letošním jubilejním desátém ročníku LEMAREKTu, prodejním festivalu lokálního designu, jsme představili novou značku designových produktů z betonu a concrete craft studio CULTO.
![](https://studioculto.cz/wp-content/uploads/2024/01/Obrazek-WhatsApp-2023-11-25-v-12.10.44_4c5b9963-1024x661.jpg)
Lemarket se konal v nádherném prostoru secesního Národního domu na Smíchově. Když jsme se dozvěděli o možnosti prezentovat naši novou značku právě na kulatém desátém ročníku Lemarketu, okamžitě jsme věděli, že do toho chceme jít, i přesto, jaká to pro nás byla velká výzva.
Nešlo odolat příležitosti pokřtít naši značku na každoroční oslavě designu v centru předvánoční Prahy. Naše expozice byla umístěna hned po pravé straně u vstupu. Prostor jsme pojali minimalisticky, v monochromatickém antracitově černém stylu, aby pozornost byla upřena na to důležité – naše produkty.
Stěnu s výstavním stolem jsme využili k představení našeho příběhu a odhalení zákulisí procesů v naší dílně. Na pravé straně expozice jsme představili interiérové doplňky z kolekce Moments, na levé části jsme naznačili, co chystáme v oblasti nábytku.
V prostoru prodejního marketu jsme měli také prodejní stánek, který nám umožnil navázat kontakt s reálnými zákazníky, což byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme se na Lemarket tak těšili. Vidět a slyšet reakce zákazníků a ověřit si zpětnou vazbu na naši tvorbu ještě před tím, než se pustíme do většího rozsahu. A víte co? Stálo to za to!
Během víkendu se za námi zastavili desítky lidí. Mluvili jsme s profesionály, kteří se pohybují v oblasti architektury a designu. Tyhle lidi oceňovali především řemeslnou kvalitu a preciznost zpracování.
Mluvili jsme ale i s lidmi mimo obor, které spojuje zájem o lokální výrobu. Od nich jsme slyšeli hlavně chválu na originální design CULTO výrobků. I tahle zpětná vazba je pro nás extrémně cenná. Potvrdilo se nám totiž, že investovat čas a kapitál do originálních forem dává smysl.
Empiricky jsme si ověřili, jakou schopnost přitáhnout dotek má náš beton. Lidé chodili kolem a často se mimoděk dotýkali vystavených výrobků, měli tendenci vyzkoušet ten povrch na vlastní kůži, a často byli překvapení, že jde o beton.
V sobotu 9.12. jsme CULTO pokřtili i na pódiu za podpory našich přátel, známých a pozvaných hostí z řad architektů, symbolicky pokropením našich šperkovnic Beloved and svícnů Rondo. Za kmotru nám šla ta nejpovolanější, tedy zakladatelka Lemarketu a propagátorka českého designu, Elena Janota.
Ze srdce děkujeme za možnost být součástí této slavnosti designu.